Yaya Quote:

I write with humble. I scribble with passion. I doodle with emotions.





Followers

Friday, June 10, 2011

Review : My DIY Wedding Shoes

I bought plain shoes for RM30 at The Mines during sales. told you I ni jenis murah.  Ingat nak pakai plain macam tu je. Simple. 


But then, I saw baju Siti Sarah made by Hatta Dolmat and inspired with the beading dekat tangan.


So I went to Bunga Riben, Masjid Jamek and with my imagination, I bought segala beads. I didnt bring my shoes so I hentam jee the colour.

I spent 15 ringgit for the beads.

I never done beading before. Seriously. Again, I main hentam jahit bead dekat my shoes. 

Hentam hentam hentam, thank god the outcome sangat fabulous. 
Love it!!!



I guna jarum and benang biasa. But you kena ikat 2-3 kali untuk make the beads kukuh dekat kasut... 

Not necessary kasut RM100 je sedap pakai, RM30 pon comfortable.. :)

Minimize is my thing yaw!

16 comments:

Fariza said...

cntik !!!

Liyana said...

cantik! dah mcm kasut mahal, serius :)

Irine Nadia said...

woww! cantikk! kreatifff :)

shuhadah Zainol said...

wow...u r so briliant... sgt cantik ok !!!

mai said...

cantik :)

❤nadiah.rahim❤ said...

cantikkk..:)

Suraya I. said...

how i love that shoes! nmpk mcm kasut 100+ ringgit ok~
btw, post la psl ur wedding review byk2. bley jdik reference nnt =D

Ajwedding said...

cantik..mcm kasut rm300..he3.. kreatif

Elya Roza said...

wow!!cantikkk sgt sgttttt..

Mardhia Yusof said...

so creative!
love it. ;)

Anonymous said...

fuuhh..bleh buat biznes cmtu...cantek! nmpk mahal koot...

cik tie@ibtisam said...

santekkkk~~~!!!

Illi Hzbull said...

creative!
lovelaaayyy~ :)

IFA Athirah said...

1st time diy kasut,tp result dia awesome!unik la design u buat!

dyn said...

gojes!!!

oshinz said...

super awesome kot!!!! kretif giler okeh.