Yaya Quote:

I write with humble. I scribble with passion. I doodle with emotions.





Followers

Tuesday, May 18, 2010

Bapak ku ensem.

When it comes to end of semester, barulah anak-anak akan buat suara kesian dekat ibu dan bapak. Yea! suara-suara sebegenilah yang dapat memancing ibu ibu dan bapa bapa sekalian mengeluarkan $$ dari dompet lalu bagi dekat anak yang tidak reti berjimat macam saya.

Selalunya, cik yaya hanya mintak $$ dekat Tuan Syed Hussin. Kalau minta dekat Puan Shariffah Shams sepuloh hari sepoloh malam pon tak akan dapat! KONFEM!!!

Tapi Puan Shariffah Shams amat diperlukan dalam taktik meminta duit ini. Dia lah yang kena pujuk big bos nie. Maka, secara tidak langsung saya kena call cik mama kita ni untuk urusan bodek membodek.

Cik yaya : Hello mama... Buat apa tu..
Mama : Main game (Ohh.. mak saya ada sindrom main game barn buddy kat facebook)
Cik yaya: Ooo.. Mama x rindu kat oya ke? (Oya itu nama manja saya)
Mama : Tak pon.. (Mak saya mmg macamtu, cakap lain hati lain.. hehe)
Cik yaya : Eleh.. Maa, Takde duit
Mama : Awat mintak kat mama.. Mama bukan ada duit
Cik yaya : Alaa mama.. mintak sat kat walid.
Mama: Haa.. call la walid mintak
Saya : Mama medium terbaik untuk bercakap dengan walid.
Mama : Pandai laa!!!
Saya : Mama cantik! Pleasee..
Mama : Haa.. cakap dengan walid.. Jap.


So, meanwhile mak saya passing phone dekat suami tercinta beliau. Conversation sang isteri dan sang suami tetap akan ada!.

Mama : Ni anak awak phone.
Walid : Mana satu.
Mama : Yang besaq.
Walid : Dia nak ape?
Mama : Dia x de duit.
Walid : Haa.. xmo cakap..
Mama : Nah nah.. i xmo masuk campur.
Walid : U yang beranak dia bukan i.
Mama : Naahh.... cakap laaaa ngan dia.. kesian kat dia


Conversation ni slalu sgtt aku dengar. Nak kata tergores hati? TAK LANGSUNG! Dah biasa dari kecik.

Gayut ngan bapak nie takyah cakap pasal duit dah, skill merapu je diperlukan. Sebab objektif sebenar mama dah bagitau tadi.


Ini perbualan dengan si bapak.

Walid : Hello
Saya : Wow walid, suara hensem hari ini.
Walid : hehehe.. (dia tgh perasan tu). Ni sapa? (ok, mula dah merapu)
Saya : Anak walid paling baik dalam dunia.
Walid : Anak aku? Anak mana satu.
Saya : Alaa.. yang kiut2 tu.. comel2.. baik baik.. yang tu la..
Walid : Anak bini mana nie ? (bapak saya mmg!!, dia ingat dia ada sepoloh isteri, padahal satu je)
Saya : Anak shariffah shams.
Walid : Oooo... shariffah shams mana satu?
Saya : Yang bagi phone tadi tu.
Walid : Aikk yang tu bukan bibik ke?
Saya : Uishh.. takkan bibik lawa macam tu
Walid : Lorr.. bibik laa tu. dia duk masak, kemas rumah,sidai baju
Saya : ...... (x larat nak layan dah)
Saya : walid, oya call walid banyak kali tau sebab rindu kat walid(padahal tak pon)
Walid : Mana ada... x dak pon..
Saya : adaa. henpon walid tinggal kat atas sokmo, mana nak dgr (gila menipu.. tapi ni semua dasar bodek ye! jangan salah anggap)
Walid : ooo ya ka? nak brapa?
Saya : seratus je.. kalau baik hati bagi 3 ratus pon x pa.
Walid : taraaakkkk!!!!! dah aku x mo cakap. nah cakap ngan mak hang
saya : ok byeee.... sayngggg walik


Lepas hang up, benda x boleh dilupai, kena misscall henpon bapak 6 kali cukup syarat bukti anak kesayangan call dia tadi.

Tunggu esok, RM100 dalam akaun. Yesss!!

Fyi, conversation diatas ni semua sebijik tiap2 kali mintak duit. Cuma part merapu tu je lain sket. Kadang2 kena merapu jadi polis. Kadang2 kena merapu jadi doktor. Haishh!!

Kalau mintak duit direct macam tu ja tanpa merapu rapan.. confirm x dapat.

Btw.. Baik kan anak Tuan Syed Hussin nie?

^_^..

p/s kepada future anak/future cucu /future cicit : Jangan buat perangai lagu ni noo. Buat jaa perangai buruk macam nie, siap la, nenek kebayan luku kepala sekoq2.

No comments: